Kreativita je náš přítel. Festivalu vládne rozmanitost

Třetí ročník START FILMu je ve své polovině a všechno šlape na plné obrátky – už od nedělního dopoledne, které jsme strávili na uvítacím pikniku společnou snídaní. Už tady se pomalu, ale jistě začaly utvářet skupinky těch, kteří spolu v tomto týdnu tráví někdy skoro 24 hodin denně. Všichni se zároveň seznámili se svými lektory, kteří si neodolatelné pohoštění přichystané kavárnou START FILM Café samozřejmě také nemohli nechat ujít.

Už v průběhu neděle se vynořovaly nápady na díla dnů budoucích. Vše přitom nasvědčuje tomu, že se dočkáme velmi rozmanitých a originálních kreací. Například účastníci workshopu dokumentární tvorba vymýšleli spolu s lektorkou Terezou Reichovou námět na dokument, který se nyní natáčí v ulicích Bystřice nad Pernštejnem. Lehce filozofický snímek by prý měl divákům připomenout, že „každý to má takové, jaké si to udělá.“ Podobně účastníci workshopu experimentu pod vedením Ondřeje Vavrečky přemýšleli, jaký typ experimentu si vlastně zvolit. Nejčastěji padaly návrhy na performance, experimentální film nebo básně. Studenti pracují jednotlivě, a tak se můžeme těšit hned na několik výtvorů, které spatříme ve čtvrtek na dopolední prezentaci výsledků workshopů v Kulturním domě.

Své studenty hned na úvod příjemně překvapil vedoucí workshopu produkce Ondřej Beránek. Mohli totiž na uzavřené projekci zhlédnout novou českou pohádku Čertí brko, a to ještě před její oficiální premiérou. Všichni si tento zážitek vychutnali a zároveň ho využili k diskuzi o tom, jak film vznikal. Zvědavci se mimo jiné dozvěděli, jak se u filmu „kouzlí“ s kouzly. Nedělní podvečer se stal speciálním díky koncertu Jana Budaře – herce, režiséra a muzikanta, který svým hudebně-hereckým vystoupením bavil plný sál Kulturního domu. Po skončení koncertu se pak rychle přesunul do letního kina na Masarykovo náměstí, kde divákům představil komedii Nuda v Brně, ve které před patnácti lety ztvárnil svou první velkou filmovou roli.

Svižné tempo pokračovalo ve všech devíti festivalových workshopech i v pondělí. Všude se už začalo točit, psát, zkoušet, učit nebo kreslit. Na workshopu storyboardu Kurta van der Basche se přítomní seznamovali s principy perspektivy, která je pro jejich tvorbu nezbytným základem. Po skupinovém cvičení se pak soustředili na jednotlivá témata, ke kterým už samostatně zpracovávají vlastní storyboardy, jež později veřejně vystaví. Opravdová pecka se chystá na workshopu videoklipu Ondřeje Urbance. Jeho účastníci totiž ve dne i v noci točí videoklip pro hudební skupinu Paradoxx. Členové kapely jsou pohodáři, a tak s tímto nápadem s radostí souhlasili a neváhali dokonce upravit jednu svou starší píseň, kterou bude videoklip adaptovat.

Nabitý byl i program mimo odborné workshopy. V pondělí odpoledne přijela na návštěvu dokumentaristka Apolena Rychlíková, aby představila divákům svůj oceňovaný snímek Hranice práce. Netradiční zpracování skrytou kamerou a zajímavé téma dotýkající se nejhůře placených profesí v Česku publikum silně zaujalo. Diskuze se sympatickou autorkou končila po osmé večerní, kdy už ve velkém sále Kulturního domu startoval první blok studentských soutěžních filmů. Pro všechny soutěživé byl přichystán také moderovaný filmový kvíz, který (nikoli překvapivě) vyhrál tým složený převážně z lektorů festivalových workshopů. Na START FILMu se tedy opět slavilo a nepochybně ještě bude co slavit.

Fotogalerie z neděle a pondělí si můžete prohlédnout na našem facebooku nebo instagramu. Videoreportáž z festivalové neděle a pondělí a rozhovor s Janem Budařem najdete přímo pod textem.

Nikola Tauvinklová

.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *